Friday 7 September 2012

Tentang Aku dan Dia...♥♥


Dicintai adalah lebih baik dari mencintai.........hurmmmm.....dulu aku anggapkan semua tu hanya kata-kata sebab bagi aku macam mana nak dicintai kalau tak mencintai....?????

Rupanya aku salah.....cinta tu perasaan yang datangnya tanpa diundang dan lenyapnya tanpa dibuang....kadang-kadang cinta boleh disemai dan dibaja untuk mendapatkan hasilnya....semuanya berkat sebuah kesabaran..

Dan aku...........dicintai seseorang hanya melalui laman maya.......('',)
dari pandanganku cinta adalah lahirnya dari mata turun ke hati....dari realiti ke alam percintaan...bukan dari sekeping gambar ke sebuah perasaan..namun............

Itulah khilafku....bagiku mencintai biarlah pada yang sudi...mengasihi biarlah kepada yang menghargai....memberi biarlah pada yang tahu menilai erti mencintai......

Namun baginya sekali mencintai selamanya menyanjungi dan melindungi.....sekali mencintai selamanya menanti dan menghargai...itulah yang selalu meniti di bait-baik kata-kata yang akan dia ucapkan setiap hari padaku....

Kerasnya hatiku waktu itu bagaikan tak lebur dek kata-kata manisnya, cintaku telah ku serah pada insan lain yang akhirnya membalas setiaku dengan air mata. tangisku mungkin bagaikan irama merdu padanya saat dia dengan selamba mengucapkan kata putus padaku dan berkata " aku x mampu untuk mencintaimu"

Duhai hati tabahlah...duhai jiwa kuatlah...itu yang selalu aku titipkan pada diiriku agar aku tidak lemah dalam melangkah menyusuri jalan gelap tanpa cintaku....dan si dia...tinggalkan aku tanpa ragu...tanpa menoleh dan tanpa kesal....tergamaknya dirimu....



Orang kata kalau kita tak jatuh kita x kan tahu erti sakit dan bila kita x rasa kita x tahu bahawa kecewa itu pahit....namun banyak yang aku belajar darinya......cinta bukan hanya tahu menerima tetapi jua perlu memberi......cinta bukan hanya ketentuan masa tetapi memahami.....cinta bukan datang dari keasyikan semasa berkawan kerana berkawan dan bercinta adalah dua bentuk hubungan yang berbeza......dan semua ini aku sedari setelah kehadiran DIA..............




Pertama kali dia meluahkan perasaannya padaku, aku hanya mampu ketawa....bagiku itu perkara biasa, mainan dari seorang lelaki yang pandai menyusun kata-kata dalam menjerat wanita ke alam cinta. Tanpa bersua mana mungkin akan lahir perasaan cinta, dari mana asalnya cinta yang diucapkan dan atas sebab ape...itu yang aku persoalkan dibenakku...lalu aku abaikannya.........

Namun apabila Allah menggerakkan hatiku melihat profilenya aku terkedu....tergamam kaku seketika....adakah benar atau hanya sebuah pementasan yang sengaja direka...?????
Benarkah dia mencintaiku....??? mengapa aku...??? itu yang menjadi tanda tanya bagiku....dan saat aku mempersoalkan dia hanya menjawab...." cinta tak perlukan sebab..dan dia mencintaku juga tanpa sebab" 
Ya Allah......permainan apa yang sedang Kau berikan pada hamba_Mu ini..???

Bila aku membuat keputusan menerimanya sebagai teman, aku telah hadkan perasaanku kerna sememangnya tiada langsung ayat-ayat cinta yang mampu aku untaikan padanya walaupun dia dengan bersungguh-sungguh mempamerkan rasa cintanya...Lekanya aku waktu itu.......:-(

Disaat kehadirannya menyempitkan perasaanku, aku nekad menjauhinya...meninggalkan dia bersama cintanya pada diriku....takburnya aku.....kelalaianku itu yang kini melukaiku sendiri......segala panggilan dan pesanannya ku abaikan tanpa rasa belas kasihan....mengapa sekejam itu balasan yang aku berikan padanya hanya kerna kesalahannya mencintaiku....

Yea.....bagiku dia salah mencintaiku......dia salah kerana memilihku...dia salah kerana menungguku....tidak sedikitpun terdetik di hatiku untuk memberinya peluang dan membuka mata hatiku melihat keikhlasannya...
tetapi diaaa........tersenyum dan terus tersenyum......mengapa..?????

Jelas akhirnya aku termakan sumpahku sendiri bila tiap kali bersamanya ada satu perasaan halus yang menyelinap ke ruang hatiku yang paling dalam. Pernah aku cuba mengusir dan menghakis perasaan yang aku sendiri tidak pasti...namun aku kalah....

Aku ingin menjadi yang terpenting dalam hidupnya.....aku ingin menjadi puteri yang selalu dia manjai dan sayangi....di mana puncanya...mengapa aku rasakan yang aku tidak mampu kehilangannya...???
Berkat kesabarannya......itu yang utama...kesabarannya dalam mengaagungkan cinta di hatiku meyakinkan aku bahawa aku selama ini khilaf dalam menilai cintanya. Aku nekad menerimanya dan aku berjanji pada diriku bahawa aku akan cuba mencintainya seperti mana dia mencintaiku...perlahan-lahan aku masuk ke dalam hidupnya dan cuba menyesuaikan diri dengan cintanya...

Kesungguhannya dalam membahagiakan aku semakin menguatkan perasaanku padanya...dalam tak sedar kini aku semakin yakin bahawa dia untukku...dan cintanya adalah sinar baru dalam hidupku...suluh jalanku yang dahulunya gelap dan sepi...

Siapa sangka insan yang dahulunya aku tolak dan aku jauhi kini menjadi sebahagian dari diriku....       "dimana ada aku disitu ada cintamu"....


♥TERIMA KASIH ABANG SEBAB SABAR MENCINTAI SAYANG TANPA JEMU DAN TANPA RAGU






♥♥i love you ezat.....




No comments:

Post a Comment