Wednesday 12 September 2012

Kisah Cinta 12 ( percutian cinta ).....♥♥


Cinta dan sayang adalah 2 perkataan yang membawa makna yang berlainan......atas semua perhatian yang di berikan...bisik-bisik cinta yang dia lafazkan membuai perasaanku..."owg sayang dia"...di setiap akhir katanya ,ayat itu akan menjadi ayat wajib dia lafazkan......

Walaupun aku masih belum mampu menyerahkan hatiku padanya namun dia adalah satu-satunya lelaki yang akan selalu membuatkan aku tersenyum bahagia.....uniknya cinta...satu usul yang membuatkan aku terharu bila dia ajak aku spent time dengannya genting....hanya aku dan dia.....bersamanya cintanya padaku...:-)


6 Julai 2012.....tepat pukul 1.00am bas yang aku tunggu-tunggu sampai....dia yang nampak simple berbaju biru laut dan bershort pant's mampu menggetarkan dadaku..mengapa kehadirannya kali ini memberikan perasaan luar biasa....

Bau badannya yang amat sukai..menenangkan aku dan mendamaikan perasaan resah gelisah bertemunya....ingin rasanya aku bersandar di dadanya dan lena bersama haruman yang mendamaikan ini...:-)
saat bas mula bergerak aku dan dia hanya mampu berbual kosong...masih malu-malu kerana inilah kali pertama aku dan dia bertemu setelah bergelar kekasih....

Namun bila tanganku digenggamnya erat aku rasa terbuai..."aduh hati....jangan terlalu mengasak dada"...tapi aku rasakan tanganku bagai serasi dalam genggamannya...dalam hatiku berbagai-bagai perasaan yang ada....ingin rasanya aku bersandar di bahunya tapi aku malu....dan aku lihat dia juga seakan teragak-agak untuk memulakannya...

Perlahan-lahan kepalaku ku sandarkan di bahunya...."suam dan selesa" itu yang aku rasai....mungkin dia agak terkejut dengan tindakan spontanku tapi aku juga ingin dia tahu aku ingin "bercinta" dengannya....:-)


Suam dahiku apabila buat pertama kali dia mengucup dahiku lama....sayu hatiku bila hembus nafasnya lembut menampar pipi....walaupun dalam gelap, aku masih ingin menatapnya...melihat ke dalam matanya..."adakah dia lelaki yang mencintaiku setulus hati"...."adakah dia pemilik tulang rusuk yang aku ada"..dan "adakah dia kekasih yang akan selalu membahagiakan aku dengan cintanya"...

Kenangan di pertemuan pertama tak akan aku lupa....bisik kata " owg sayang dia" lebih indah dari irama lagu-lagu cinta yang selalunya berkumandang di radio...."genggaman tangannya bagaikan sebuah alat perisai yang akan selalu melindungiku dari segala bahaya mendatang.......


7 Julai 2012...........kali pertama kakiku menapak ke bumi genting....kedinginan pagi amat aku rasai...dan dia..xkan pernah jauh dariku..selalu disisiku memastikan aku selalu disampingnya.....ya aku akan selalu disampingnya...itu janjiku.....

Pagi yang penuh kenangan kami lalui di bumi genting.....sedang menunggu taman tema dibuka..dia menunjukkan aku kawasan sekitar dan tempat-tempat yang menjadi tarikan disini....apa yang paling aku suka dia akan selalu memimpin aku untuk pastikan aku tidak jauh darinya....aku rasa selamat disisinya.....aku dapat lihat perwatakannya yang selama ini aku kenali hanya melalui cara dia berhubung denganku di talifon....:-)




Aku bahagia disisinya......dan aku tahu semakin lama aku dengannya berat badan aku makin bertambah.....OMG......dia suka sangat paksa aku makan.....aduhai....


Tapi makanan kat sini memang sedap....opsss....aku dah tahu kelemahan dia..."alah pedas" hehe...kesian sangat aku tengok muka dia bila dia terpaksa makan tomyam yang pedas tu....tapi dia nampak sweet...sebab dia cuba meminati ape yang aku suka....




Setiap saat bersamanya akan ku semai menjadi memori terindah.....aktiviti kat sini semuanya mencabar..aduhai..teruk betul masa naik roller coster..perhhhh...tercabut jantung....aku x mau naik dah lepas nie.....ishhh....seram,,,,,pucat muka bila mula-mula turun....tu pon dia duk gelakkan aku sebab aku pejam mata mase naik...:-)

Beria-ria dia ajak aku naik flying coster..tapi mintak ampunn....aku tak sanggup.....:-)
sian kat dia....terpaksa ikut kehendak aku...semua yang aku nak dia cuba penuhi....aku nampak sangat keperihatinan dia bila bersamaku.....

Tapi petang itu...dia terluka...aku tahu dia terluka..dan aku tak salahkan dia, sesiapa yang ada di tempat dia pun akan merasa perkara sama....moodnya tiba-tiba berubah bila aku terima pesanan dari aliq...bait-bait panggilan dan pesanan dalam masej itu melukakan hatinya....aku rasa bersalah bila dia diamkan diri dan terus ajakku balik sedangkan sekejap tadi dia begitu ceria melihat pertunjukkan silat mata.....

Air mukanya jelas menunjukkan reaksi sedih dan terkilan..tapi aku tak nampak sedikitpun kemarahan di wajahnya.... mungkin dia lebih takut kehilangan aku dari rasa marah pada insan ke-3....."Ya Allah..aku bersyukur kau temukan aku dengan lelaki ini....jadikanlah dia jodohku"......lafaz itu yang aku pohon dari hatiku yang penuh rasa terharu dan bahagia....

Malangnya aku memang gagal dalam pujuk memujuk.....akhirnya setelah percubaanku memujuknya gagal aku pulak yang merajuk...hummmm.....baru gelabah.."hehehehe" sebenarnya aku bukan merajuk tapi sekadar mencuri perhatiannya agar memujukku....dan "yess....aku berjaya"....akhirnya dia meluahkan rasa hatinya.."lelaki mana yang mampu bertahan bila orang yang dia sayang terima pesanan dari lelaki yang menyukainya dengan panggilan manja dan pesanan kasih sedangkan dia tahu orang tu bersma kekasihnya..."
aku tersenyum.....;-) *dia cemburu*



Aduhai hati....sejak bila kau mula bergetar...?? adakah pintumu telah diketuk ataupun sememangnya telah terbuka untuknya....bila....dan bagaimana..mengapa aku tak menyedari semua itu...???
Aku ingin selalu mendapat perhatiannya....itu yang aku tahu.....hari terakhir kami di genting aku resah..takut menjauh darinya.....mengapa..??? adakah ini cinta...?? mungkin....


Aduhai jejaka.....hebatnya kamu..menggetarkan hatiku hanya dalam waktu yang singkat....walaupun masih dalam samar aku yakin ada sesuatu yang mengganggu hatiku saat ini...dan mungkin ini perkara yang selama ini kau tunggu.....:-)


" Aku yang patut..yang patut..memberimu segala" bagaikan irama lagu cinta dia tunaikan semua janjinya....:-)
hanya untuk membuat aku tersenyum dengan bersungguh-sungguh dia berusaha mendapatkan doll ini..sweetkan....:-) akhirnya hadiah ini yang diberikan kepadaku bila aku menghampirinya...."siap sembunyikan dalam sweater" alahai.......



Sebelum balik masih sempat lagi chocolate love ini menjadi mangsanya...hehehe...." merah simbol cinta" comel kan....secomel cintanya padaku......aku teramat bahagia.....

8 julai 2012...kami menaiki bas untuk pulang....beratnya hatiku ingin berpisah dengannya walaupun sementara.....aku takut dia berubah....tapi aku percaya pada cintanya....sepanjang perjalanan bahunya menjadi sandaranku.....tanganku tak pernah sekali pun lepas dari genggamannya.....

Ada satu peristiwa berharga bila dia menujukan lagu dealova kepadaku......."tanpa aku pinta air mataku mengalir laju".....dia yang lap air mata di pipiku.....tapi dia tak tahu inilah air mata cintaku.....kini aku yakin aku cintainya...aku yakin hatiku tak berbohong mencintainya....."kerana dia kekasihku"...

Air mata terharu pada tiap-tiap bait kata dalam lagu itu yang menggambarkan perasaannya.....itulah cintanya dan dia kini bagai udara yang aku sedut...tak pernah cukup dan tak akan pernah jemu..." aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau rindu"....♥♥.♥♥




~abang pernah tanye kenapa sayang menangis....disini baru syg berani katakan pada abg...itula air mata cinta syg pada abg.....air mata yang mengalir kerana sedar hatinya telah dimiliki oleh kekasih hatinya.....ezat.....♥♥~





.♥♥  OWG CINTAKAN DYE..........♥♥













No comments:

Post a Comment