Monday 10 September 2012

Kisah Cinta 5.....♥♥

Cinta tu memang buta kan......puas di usir tapi kalau cinta tu nak datang, ia akan datang dan terus mengubah hidup seseorang.....macam aku....menolak insan yang mencintaiku dan mengejar bayang-bayang cinta yang aku tak pasti......

Sejak berjumpa dengannya pada malam tu aku cuba menerimanya sebagai teman...dan aku jua mencuba mengubah perasaannya terhadapku walau aku tak pasti mampukah aku untuk berbuat sebegitu... ucap janji kekasih hatiku juga meyakinkan aku bahawa aku tak perlukan cinta lain selain darinya walaupun aku tahu betapa besar kesabaran yang aku perlukan untuk menjaga hubungan kami sebaiknya...

Namun kejauhan dan kedinginan si kekasih membuatkan aku semakin rapat dengannya....sungguh aku tak menyangka...dia begitu memahami....dan selalu menemaniku diwaktu aku sunyi...tiap-tiap malam dia akan menghubungiku dan bersembang tentang macam-macam hal tanpa sedikitpun aku rasa tertekan dengan hadirnya dalam hari-hariku...

Ucap kata-kata yang dilafazkan tentang perasaannya tidak langsung bersifat mendesak, aku semakin selesa berkawan dengannya...segala masalah yang aku hadapi mampu aku luahkan padanya tanpa ragu...sedikit sebanyak sepi yang selalu aku rasakan kini berlalu pergi bagaikan dibawa angin lalu......




Satu hari 22 April 2012 ejad cakap dia nak datang ke tempat aku praktikal di parit buntar....kebetulan syaza juga ada bersamaku...mula-mula memang kami berpakat untuk keluar bersama ejad tapi panggilan dari si kekasih membuatkan aku terpana....katanya dia sedang on the way untuk bertemu dengan aku...." habislah...." tu aje yang aku mampu ucapkan.....

Dalam kekalutan aku dan teman-teman terpaksa berbohong pada ejad dengan mencipta alasan agar mereka tak datang ke tempat kami....namun dalam hatiku penuh dengan rasa bersalah..."maafkan aku sebab terpaksa berbohong, keadaan ini benar-benar menjerat"

Jelas sekali apa yang aku beritahu mengecewakan ejad dan zam......tapi apa dayaku..."ditelan mati emak..diluah mati bapak" aku cuba keraskan hatiku dan berlagak tenang bila zam dan ejad datang bertemu kami......aku benar-benar dihantui rasa bersalah..sukar rasanya untuk aku memandang wajahnya apatah lagi ingin merenung jauh ke dasar matanya yang penuh dengan riak terkilan dan kecewa....

Tapi siapa duga, hari ini kita gembira esok lusa masih menjadi tanda tanya......:-(
selang 2 hari kedatangan kekasih hati, permintaannya yang meremukkan seluruh sudut hatiku yang terlalu menyayanginya terasa amat berat untuk aku tunaikan....namun aku tahu siapalah aku....kalau itu mahunya akan aku lepaskan cintaku terbang tinggi dan x mungkin bisa ku gapai lagi....


Setiap malam hanya tangisan yang menemani aku...hanya sepi yang merantai hatiku yang kian hancur dipermainkan lelaki yang selama ini aku anggap sebagai penyelamat..namun sebenarnya aku silap.....dan dia yang selalu menemaniku terus-terus memberi kata-kata peransang yang aku rasakan amat membantuku pada saat ini.....walaupun cintanya aku tolak mentah-mentah suatu ketika dahulu tapi tiada sedikitpun dendam dan kebahagiaan melihat airmata kekecewaanku.......

Ya Allah.....apakah yang telah Kau tuliskan pada hambaMu ini....adakah semua ini ketentuan yang Engaku tetapkan dan adakah ini salah satu cara Kau menyedarkan hambaMu yang hina ini......:-(

Benar apa yang dikata, setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya....dalam kepedihan hati terselit satu perasaan lain tentang lelaki yang setia menantiku tanpa jemu...adakah dia taupun dia...." no...!! jangan hanya kerana nak lupakan kesakitan orang lain dijadikan batu loncatan" hanya kata-kata itu yang aku selalu ucapkan agar aku tak lalai dan tak membiarkan nafsu mengawal akal warasku hinggan ada insan ketiga yang terluka lagi.........('',)



No comments:

Post a Comment