Wednesday 5 September 2012

Siapa Aku..?????

Assalamualaikum.....

Name aku ekin...aku berumur 21 tahun..berasal dari pasir mas kelantan...tapi sekarang belajar di bukit merah laketown instituted of allied health sciences dalam bidang kejururawatan.

Hurmmm.....tentang aku...(berfikir jap)....huhu..aku anak ke 3 dari 3 beradik, so kira bongsu la but i'm not pamper okey...selalu orang akan assume yang anak bongsu nie manja but it's not me.

Aku sorang yang berani kerana benar and takut kalau salah..aku suke berkawan but aku lemah dalam sosialisali...mean aku akan jadi pendiam bila aku jumpa dengan orang yang aku baru kenal...tetapi...kalau dah kenal aku la paling riuh..huhu...biasa la puteri kate.."so kita enjoy"..!!

Pendidikan awal aku di sekolah dalam kg aku sendiri, sek.keb.pangkal kala....start dari year 1 until year 6..
aku nie bukan dalam kalangan pelajar yang agak "cerdik" so aku sambung belajar kat sek.men.keb.sultan ibrahim satu aje start form 1 sampai form 5...alhamdulillah rezeki Allah aku dapat sambung belajar kat universiti teknologi mara kampus machang kelantan dalam bidang perakaunan...memang lari giller ar dari subejak aku kat sekolah dulu...hahaha...

Kat uitm aku ada 5 orang kawan baik...atika..asnur..najwa...ena n ecah...diaorang ni memang sempoi, giller2 tahap gaban..huhu...macam-macam aktiviti kami buat bersama...memang memori indah bagi aku n aku akan kenang sampai bila-bila...

Tapi kehidupan aku berubah lepas aku dipermainkan oleh seorang lelaki...pelajaran aku merosot..berat badan pun makin merosot...aku la kaki ponteng and kaki tidur dalam kelas..then....guess what happend..result aku cukup2 makan aje...

Alhamdulillah rezeki aku murah sebab ditawarkan latihan kejururawatan di kementerian kesihatan malaysia..ini berkat dorongan dari sahabatku " halil" bagiku dia penyelamat dan lampu dalam gelapku. Mungkin ini semua takdir tuhan..merencanakan sesuatu yang berbeza untuk aku...aku nekad berhenti belajar di uitm dan terima tawaran yang aku baru dapat...

Subhanallah sekarang dah hampir 2 tahun aku menuntut di BMLIAHS....rentetan demi rentetan dalam perjalanku akan aku coretkan sedikit demi sedikit di tinta maya ini...semoga apa yang aku pernah alami dapat menjadi pedoman untuk rakan-rakan pembaca.....

Aku cume berharap agar penulisanku dalam blog ini dapat di beri bimbingan lagi oleh orang yang lebih mahir kerana aku masih mentah dalam dunia blogger ni....segala kelemahan dan kekuranganku harap ditegur dengan diberi tunjuk ajar...

Sekian......:-)

No comments:

Post a Comment